Paellaa ja uusi koti

Kuukausi sitten mä nousin lentokoneeseen joka vei mut Barcelonan lämpöön. Viisi päivää myöhemmin nousin junaan joka vei mut mun uuden perheen luokse Valenciaan. On uskomatonta että oon ollut vasta kuukauden vaihdossa, tuntuu ainakin kuudelta kuukaudelta. Ensimmäiset viikot matelivat ja mietin että miten kaikki sanovat vuoden menevän nopeasti, mutta kyllä se viimeiset viikot onkin mennyt ja vähän jo pelottaa, miten nopeasti tämä vuosi tulee loppujen lopuksi menemään. Espanjassa on vielä tosi lämmin ja joidenkin päivien 35 asteen lämpö on välillä vähän liikaa suomalaiselle. Vaikka mäkin oon matkustanut paljon lämpimissä maissa ja Espanjassakin useamman kerran, niin kyllä tää lämpö silti onnistui yllättämään. Nautin nyt kuitenkin siitä että voin vielä lokakuussakin mennä mereen uimaan ja kävellä ilman takkia ulkona. 


Valencian keskustan rakennukset ovat niin upeita!

No miten mun ensimmäinen kuukausi sitten meni? Paljon tunteita ja ajatuksia on vilissyt mun päässä enkä oikeastaan missään vaiheessa oo tajunnut että tää on nyt mun elämää seuraavan vuoden ajan. Alku on jokaiselle vaihtarille on se vaikein vaihe ja niin kans mulle on ollut. En osannut kyllä yhtään valmistautua tälläiseen ekaan kuukauteen. Sain hirveästi vinkkejä ennen lähtöä, mutta oikeestaan tää kokemus pitää kokea itse ennen kun tietää milaista on olla väsynyt ihan jokaisena hetkenä. Väsymys on ollutkin läsnä jokaisena päivänä, ja kyllä huomaan että olin sillon kuukausi sitten vielä väsyneempi kuin nyt.



Mun host-isä kokkaa maailman parasta paellaa :)


Entä se kulttuurishokki? En tiiä oonko kokenut sitä vielä vai tuleeko se pikkuhiljaa koska kyllä mulla välillä suu loksahtaa auki että miksi te teette noin ja ei tossa ole järkeä. On mahdollista että se iskee kahden kuukauden päästä pahasti mutta ainakin tähän asti oon selvinnyt vaan opettelemalla uusia tapoja. Kenkien pitäminen sisällä tuotti mulle tosi paljon ongelmia ekat kaksi viikkoa, mutta nyt en osaa enää olla kotona ilman kenkiä hah. Ruoka-ajat mulla meni ihan uusiksi, mutta ekan viikon jälkeen ne tuntui aivan mahtavilta, ja varmaan Suomeen palatessani en osaa enää syödä illallista muuhun aikaan kuin 21-23 illalla. No mitenkäs se siesta? Ai että mä rakastan siestaa, ja se on kyllä ehdottomasti tapa jonka aion viedä Suomeen mukanani, koska en enää pysty ajatella elämää ilman päiväunia ja rentoutumista ison paellan syömisen jälkeen.



Oon viihtynyt Pinedon rannalla super hyvin!


Eka kuukausi on kaiken puolin ollut opettavainen ja tuonut paljon uutta mukanaan. Uudet ystävät, mun uus perhe sekä tottakai mun uusi koti ovat aivan ihania! Haluan tuoda tätä ihanaa kulttuuria mukanani Suomeen ja jakaa kaikkia ihania kokemuksia mun Suomen perheelle ja ystäville mun palatessa täältä Euroopan toiselta puolelta. Ajattelin etten ota liikaa stressiä tästä blogista mun vuoden aikana, ja olis  kiva aina jokaisen kuun kolmantena päivänä jakaa teille uusi postaus miten mulla menee, koska se on päivä jona tulee uusi kuukausi maailmalla täyteen. Ajattelin kuitenkin pari kertaa kuukaudessa saada muutakin kirjoiteltua kuin että mitä uusia ruokia oon maistanut. Aion nauttia nyt näistä lämpimistä säistä ja meressä uimisesta, sekä tottakai toivotan kaikille tsemppiä tuleviin pimeisiin ja kylmiin kuukausiin siellä Suomessa! Paljon kuvia tulee joka viikko mun instagramiin joten jos kiinnostaa enemmän Valencia ja mun vuosi niin seuraappa ihmeessä @pauemilial.



Uusien ystävien kans on aivan ihanaa kierrellä kaupungilla :)


<3 Pau

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

alicanten värikkäät talot

Rannalla villapaidassa

Vuodeksi rannalle