onnellinen puoliväli

Buenas! Tässä sitä nyt ollaan, puolivälissä vaihtovuotta. Ekat viisi kuukautta meni hurjan nopeasti ja kulunut kuukausi oli täynnä jäähyväisiä. Asuin tosiaan toisen vaihto-oppilaan kanssa samassa host-perheessä. Musta ja tästä italialaisesta tuli super hyviä ystäviä ja kun viikko sitten piti hyvästit sanoa, oli se super vaikeeta. Tavataan uudestaan heinäkuussa kun matkustan Italian kautta Suomeen! Mun siskon kanssa samalla lähti 11 muuta vaihtaria ja monet heistä oli mun ystäviä. Harmillista on että osa heistä oli maista kuten Australia ja Brasilia, joten uudelleen tapaaminen ei ole mitenkään varmaa. Mun siskon lähtiessä mulla oli vähän uuden alun tuntu. Kaikki oikeestaan muuttu ja kun me tää vuosi viisi kuukautta sitten aloitettiin, oli meidän koulussa neljä vaihtaria ja nyt luku on pienentynyt puoleen. 


Me ollaan nykyään ainoat vaihtarit meidän koulussa

Kuitenkin mun asuminen kotona muuttui paljon. Mulla on nykyään oma huone eikä koko ajan seuraa jolle jutella koti-ikävästä tai kahvilaan menosta. Se oli tän kuluneen ekan viikon vaikein osuus kun tuntui koko ajan olevan yksin. Oon alkanut jutella mun host-veljen kanssa vähän enemmän ja viettämään aikaa mun host-vanhempien kanssa tv:tä katsellen. Hyvä puoli tosin on, ettei kotona ole enää yhtäkään engalnnin kielen taitoista. Tää yksin olo että toisen vaihtarin kanssa samassa perheessä olo, on molemmat tosi opettavia kokemuksia. Tän lyhyen yksin olon jälkeen voisin sanoa että toisen vaihtarin kanssa samassa perheessä on ihan parasta asua! Jos teistä vaan tulee hyviä ystäviä sillä tiiän muutaman vaihtarin jotka eivät tule toimeen niiden vaihtari sisarusten kanssa joka taas tekee siitä asumisesta tosi nihkeetä, mutta mulla onneksi kävi super hyvä tuuri <3


Mun siskon juhlat :(

No mitäs tammikuussa sitten tapahtui hyvästien sanomisen lisäksi? Uuden vuoden päivänä meillä oli perhelounas jossa ruoka taas kerran oli ihan uskomattoman hyvää :) Kouluun oli aika haastavaa palata loman jälkeen kun unirytmi oli niin sekaisin. Ennen kouluun paluuta kuitenkin Espanjassa vietettiin kolmen kuninkaan päivää joka on vähän kuin uusinta joulusta. Hyvää ruokaa, lisää lahjoja ja illalla mentiin mun siskon kanssa katsomaan paraatia keskustaan! Sitten tammikuun parhaisiin paloihin, käytiin muiden vaihtareiden kanssa Alicantessa ja rakastuin siihen kaupunkiin ihan täysin. Ajattelin tehdä siitä ihan erillisen potauksen. Samoin kävin Madridissa mun koulun kanssa ja se oli kyllä aivan upea. Päätinkin tossa hakevani yliopistoon Madridiin :) Sitten olikin jo aika juhlistaa mun siskoa ja järkättiinkin sille sen luokkalaisten kanssa jäähyväis bileet. 


Mun paras espanjalainen ystävä <3

Tammikuu oli kyllä paras ja kamalin kuukausi tähän mennessä! Koko vaihtovuosi on ihan täynnä ristiriitaisia tunteita kuten myös tammikuu. Fiilis näin puolivälissä on tosi tosi onnellinen. Oon super onnellinen että tuun jo viiden kuukauden päästä takaisin, mutta samaan aikaan siitä että mulla on vielä viisi kuukautta tätä uskomatonta seikkailua jäljellä. Oon maailman kiitollisin itelleni että uskalsin lähteä tänne ja että mun vanhemmat mahdollisti tän! Toivottavasti teillä oli kiva tammikuu ja ootte valmiita helmikuuhun ja lähenevään kevääseen sekä kesään <3


Madrid oli aivan ihana!

<3 Pau

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

alicanten värikkäät talot

Rannalla villapaidassa

Vuodeksi rannalle