Patsaita ja hiekkaa

Hyvää keskiviikkoa ja alkanutta viikkoa! Toivottavasti teillä oli kiva ja rento viikonloppu, mulla ainakin oli. Toivoitte matkailusta postausta, joten tässä nyt tulisi sellainen. Matkustaminen on mulle tärkeä asia ja iso osa mun elämää. Toivoisin, että kaikilla olisi mahdollisuus matkustaa edes kerran elämässään. Uuden kulttuurin ja kielen oppiminen on ihan mahtavaa ja mikä onkaan parempi tapa syventyä siihen kuin käymällä kyseisessä maassa. Viihdyn itse ulkomailla paljon paremmin kuin Suomessa.


Lentokoneessa tulee vietettyä matkustaessa paljon aikaa.


Olen siis lähdössä ensi vuodeksi vaihtoon. Kun valitsin valtiota, mihin haluaisin lähteä, mulla pyöri muutama ajatus mielessä. Kun aloitin espanjan lukemisen koulussa, mulle valkeni heti, että haluan ehdottomasti lähteä vaihtoon espanjankieliseen maahan. Tiesin myös, että kun pääsen vuodeksi pois Suomesta, on mun vaihtomaan ilmaston oltava lämmin. Kylmä talvi ja pimeys ei oo yhtään mun juttuja ja odotankin innolla lämmintä talvea ja palmuja. Argentiina olisi ollut ihan mahtava vaihtokohde, mutta päätettiin kuitenkin mun vanhempien kanssa, että lähden Espanjaan. Matkalla vaihtopaikan saamisessa oli kuitenkin mutkia. Välillä näytti jo siltä, että en pääsiskään Espanjaan, mutta onneksi onni kääntyi ja mut valittiin mukaan vaihto-ohjelmaan! 



Kävin joululomalla La Gomeran saarella Espanjassa.


Tän postauksen ei oikeastaan pitänyt kertoa näin paljoa mun tulevasta vaihtovuodesta, joten jatketaanpa sitten matkailuteemasta. Oon tähän mennessä päässyt käymään jo monissa maissa. Oon todella kiitollinen, että mulla on ollut siihen mahdollisuus. Matkakohde kannattaa valita oman kiinnostuksen mukaan, mutta välillä on hyvä astua myös oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Omia lempparikohteitani on ollut Espanja ja Italia. Kielten ja kulttuurin parissa työskentely on mun tän hetkinen unelma. Lukion jälkeen haluan opiskella jotain siihen liittyvää ja toivottavasti myöhemmin tulevaisuudessa minulla on mahdollisuus muuttaa ulkomaille. 



Näin tän todella korkean kaktuksen Espanjassa :)



Jos sulla on mahdollisuus nähdä uusia asioita ja käydä uusissa paikoissa, niin tee se. Jos sulla on mahdollisuus lähteä vaihtoon, niin lähde. En tiedä vielä ollenkaan, mitä vaihtovuosi tuo tullessaan, mutta se varmasti muuttaa ja kasvattaa mua ihmisenä. Matkustaminen antaa mulle tosi paljon ja avartaa mun maailmankatsomusta. On siistiä nähdä paljon erilaisia ihmisiä ja tapoja eri maissa. Oli matka sitten kotimaassa tai ulkomailla, niin se on aina reissu, josta tulee olla kiitollinen. Tän kertainen postaus taitaa olla tässä. Tosi kivaa viikkoa sulle ja toivomuksia saa aina laittaa mulle vaikka instagramissa @pauemilial.



                              <3 Pau

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

alicanten värikkäät talot

Rannalla villapaidassa

Vuodeksi rannalle