Tyylin salaisuus

Moikka! Monesti kun puhutaan tyylistä, puhutaan tyylin salaisuudesta. Tänään mä ajattelinkin kirjoitaa muodista ja mun omasta tyylistä, koska myös tätä aihetta pyydettiin! 


Mun hiusten pituus ja väri on vaihdellut mun tyylin mukana :)

Mun tyyli oli seiskaluokalle asti sellainen, että en oikein ajatellut niin tarkasti, mitä ostin ja laitoin päälle. Oikeastaan vain katsoin, että okei, tää vaate on ihan kiva ja sitten käytin sitä. Yläasteen alussa pukeuduin samalla tavalla, kuin kaikki muutkin. Maaliskuussa 2016, kun olin seiskalla, laitoin ekaa kertaa hameen kouluun. Silloin jotain muuttui ja tajusin, että ei vitsi, tykkään tällaisesta tyylistä tosi paljon. Sitten aloinkin seuraavana kesänä ja kasiluokan syksyllä kehittämään mun tyyliä. Ostin mun ekat Dr. Martensit ja värjäsin mun hiusten latvoja eri väreillä. Ekalla kerralla mun isosisko laittoi mun hiusten latvoihin turkoosia väriä. Jälkikäteen ajateltuna ne ei kyllä olleet ollenkaan mun tyyliset. Myöhemmin mun latvat oli vielä punaset, oranssit, ruskeat ja blondit. 


Tässä on yks mun lempparimekko!


Sitten koko kasi- ja ysiluokan mun tyyli oli aika rento ja vähän erilainen, kuin muilla. Muistan vieläkin, kun laitoin ekaa kertaa maiharit kouluun, ja mun luokkalainen kysyi, että mitkä goottikengät sulla on? Naurahdin ja sanoin, että ei, en oo gootti. Mun mielestä goottityyli on cool, mutta se ei oo ihan mun juttu. 



Koko viime talven ja syksyn käytin tätä superpaksua ja pehmeää takkia.


Kun aloitin lukion, huomasin, että mun vanha tyyli ei enää sovi mulle, ja haluan muuttaa sitä. Viime syksynä löysinkin mun nykyisen tyylin ja ne vaatteet, joita haluan käyttää. Nykyään mun tyyli on aika rento ja tumma. Tykkään viininpunaisesta, tummanvihreästä, sinapinkeltaisesta, mustasta, ja ruskeasta. Hatut on mun ihan lempparijuttu. Nykyään monet tunnistaakin mut mun hatusta ja tossa kuvassa näkyvästä isosta karvatakista. Sametti on myös tosi kiva materiaali. Tykkään siitä housuissa ja paidoissa. Vähän aikaa sitten värjäsin mun hiukset ekaa kertaa kestovärillä. Ne on nykyään tummanruskeat. Kesän tullessa otan varmasti mun tyyliin mukaan vaaleanpunaista ja joitain kevyempiä vaatteita. Mun tyyli muuttuu ja elää koko ajan vähän niin kuin mäkin. Mielipiteeni vaatteista muuttuu usein, mikä vie mun tyyliä aina vähän uuteen suuntaan. Mutta mun mielestä se on ihan okei. Oon menevä ihminen, nii miksi mun tyylikin ei myös olisi. Asia, joka ei kuitenkaan ei mun tyylissä muutu, on hatut. Voisin sanoa, että ne on mun tyylin salaisuus, jonka ympärille rakennan mun muuta tyyliä. Jos on vaikea valita vaatteita, hattu pelastaa kaiken. 



                              <3 Pau

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

alicanten värikkäät talot

Rannalla villapaidassa

Vuodeksi rannalle