Vuodeksi rannalle

Moi! Tämä viikko on jo melkein lopussa. Tähän väliin haluan kirjoittaa teille mun tulevasta vaihto-oppilasvuodesta Espanjan kolmanneksi suurimassa kaupungissa, Valenciassa. Tosiaan aloitin vaihto-oppilaaksi hakemisen lokakuussa 2018 ja olin oikeestaan aika myöhään liikkeellä, mutta onneksi kuitenkin vielä tarpeeksi ajoissa. Yleensä kannattaa siis aloittaa hakeminen noin vuosi ennen lähtöä, mutta itse hain vasta vähän myöhemmin, eikä se oikeastaan aiheuttanut prosessissa mitään ongelmia.  


Ihanaa, kun Espanjassa kasvaa niin monessa paikassa palmuja!


Hain ensin erään Suomessa toimivan vaihtofirman kautta ja pääsinkin haastatteluun, mutta kyseisellä firmalla oli jo tulevan vuoden Espanjan vaihtopaikat täynnä. Tiesin varmasti, että haluan lähteä juuri Espanjaan, joten aluksi olin tosi pettynyt. Vähän paniikissa sitten hain toisen firman kautta, ja onneksi heillä olikin vielä tilaa. Tämä firma sitten valitsi mut mukaan vaihto-ohjelmaansa. Kävin haastattelussa, jonka jälkeen aloin kirjoittamaan hakemusta, mikä lähetettiin eteenpäin Espanjan toimistoon. Hakemus oli pitkä ja tuotti mulle aika paljon päänvaivaa. Nyt ensimmäistä kertaa puoleen vuoteen mulla ei ole yhtään lomaketta täytettävänä, mikä tuntuu aika helpottavalta. 



En jää kaipaamaan Suomen kylmää talvea.


Hakemusta varten piti siis kopioida passi, ottaa rokotuksia, tehdä ainevalintoja tulevaan kouluun, ilmoittaa ruokavalio, käydä lääkärissä, kirjoittaa kirjeitä esimerkiksi mun tulevalle perheelle ja vaikka mitä muuta. Voisin tehdä vielä erillisen postauksen hakemuksesta, jos teitä kiinnostaa tietää siitä lisää. Hakemuksen lähetettyäni odotin, että se hyväksytään ja muutaman viikon päästä Espanjan toimistosta tuli tieto, että se oli hyväksytty. Olin super innoissani siitä. Vielä en ole saanut tietoa mun tulevasta isäntäperheestä enkä koulupaikasta, mutta eiköhän nekin tiedot tule aikanaan. 



Helsinki on tosi kaunis kaupunki, mutta uskon, että Valencia on myös :)


Nyt kun lähtöön on enää viisi kuukautta, mulla pyörii paljon ajatuksia ensi vuodesta päässä. Oon ihan todella innoissani lähdössä ja mua ei oikeastaan pelota. Välillä espanjan tunneilla koulussa on vähän alkanut hirvittämään, mutta nopeesti se ajatus katoaa kuitenkin mielestä. Lopuksi kerron vielä vähän blogin tulevista postauksista. Tähän asti oon julkaissut kaksi kertaa viikossa, mutta enää mulla ei valitettavasti ole aikaa siihen, joten tästä lähtien uus postaus tulee aina la kello 12:00! Hyvää viikonlopun jatkoa :)



                              <3 Pau

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

alicanten värikkäät talot

Rannalla villapaidassa